Jdi na obsah Jdi na menu
 


Technika

11. 12. 2007
TECHNICKÉ SROVNÁNÍ

Pro lepší pochopení  bude dobré si srovnat starý a nový truck ...

LIAZ 151.261 4 × 4                                              DAF LF 55.280

Motor : řadový , naftový , přeplňovaný , kapalina    vidlicový , naftový , přepl. , kapalina

Počet válců : 6                                                                    8

Objem válců : 11 940 cm3                                       28 000 cm3

Max. výkon : 212 kW                                              310 kW

Převodovka : Praga 10 P 80 (nesynchronní)              DAF (synchronní) - 2 řady

Počet stupňů : 10 + 2                                                8 + 1


Z tohoto srovnání vidíme , že je rozdíl mezi kamionem a kamionem . Malé vysvětlení pro neznalé techniky :

Nesynchronizovaná převodovka znamená , že v její konstrukci chybí tzv. synchronní kužel a synchronizační ozubené kolo , proto tedy musí řidič řadit odlišným způsobem než v osobním vozidle .

Způsob ovládání : např. Škoda LIAZ 706 MTS .

Řazení nahoru : spojka - neutrál - spojka - rychlost (tzv. dvojitá spojka)

Řazení dolů : brzda - spojka - neutrál - plyn - spojka - rychlost (tzv. meziplyn)

Při řazení rychlostí jiným způsobem řidič rychlost nezařadí

Synchronizovaná převodovka je v podstatě opak nesynchronizované . Řadí se jako v osobním automobilu

Způsob ovládání : např. Scania 124 / 400

Řazení nahoru : spojka - rychlost

Řazení dolů : brzda - spojka - rychlost



 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA